Translate

12 Şubat 2017 Pazar

Star Wars Series


İstanbul'a döndüğümden beri zaman zaman arkadaş ortamlarında Star Wars göndermeleri duyuyordum. Seriyi izlemediğim için de muhabbeti anlamıyordum. Aslında bilim kurgu filmleri ni severim ama bu seri nasılsa dikkatimden kaçmıştı. Bu yıl seriyi izlemeye karar verdim ve bütün seriyi bitirdim. Tabii bu pek de kolay olmadı. Öncesinde filmleri hangi sırayla izlemem gerektiği sorunuyla karşılaştım zira serinin yayın tarihleri şu şekildeydi:

Episode IV – A New Hope (1977)

Episode V – The Empire Strikes Back (1980)

Episode VI – Return of the Jedi (1983)

Episode I – The Phantom Menace (1999)

Episode II – Attack of the Clones (2002)

Episode III – Revenge of the Sith (2005)

Episode VII – The Force Awakens (2015)

Forumlardan birkaç öneriyi inceledim. Bazıları yayın tarihlerine göre yani 4-5-6-1-2-3-7 şeklinde izlemenin doğru olduğunu söylüyordu. Bazıları ise seri numaralarına göre 1-2-3-4-5-6-7 şeklinde izlemenin daha doğru olduğunu ifade ediyordu. Hatta bazı izleyiciler birinci bölümün izlenmese de olabileceğini yazmışlardı. 

Bütün bu görüşlerden sonra ben de seriyi yayın tarihine göre izlemeye karar verdim çünkü bunu savunanlara göre seriyi bu şekilde filme çeken George Lucas'ın bir bildiği vardı. Ancak bir iki olumsuz yanı olmasına rağmen seriyi tamamlamış biri olarak önerim 1-2-3-4-5-6 şeklinde izlemeniz olacak. 

Serinin öyküsüne kısaca değinmek gerekirse, uzun zaman önce çok çok uzak bir galakside cumhuriyeti korumak için  yaşanan savaşlar anlatılmaktadır. Sithler kötülüğü Jideler ise iyiliği temsil etmektedir ve "Güç"ten beklenmektedirler. Gücün karanlık yönünü Sithler, aydınlık yönünü Jideler temsil etmektedirler.

Serideki en sevdiğim karaktere gelince size komik gelebilir ama kesinlikle C-3PO. Korkaklığını, komikliğini falan çok sevdim. Bütün bölümlerde beni güldürmeyi başardı.

C-3PO, bütün serilerde Anthny Daniels'ın canlandırdığı bir protokol droidi. 6 milyonun üzerinde dil, lehçe ve kod biliyor. Onu, Anakin Skywalker henüz bir çocukken, Tatooine'de köleyken yapar.

 Peki seriyi izledim ama memnun kaldım mı? Kesinlikle evet. Gerçekten güzel bir seri. Üstelik birçok farklı ırkın canlandırılmasının -hele ki filmin ilk yılları göz önünde bulundurulursa- muazzam olduğunu söyleyebilirim. Hatta mekanlar falan da gerçekten güzel. Türünün tek örneği (Space Opera) sayılan seriyi izlemenizi tavsiye ederim. Sevgiler.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Ses ver ki orada olduğunu bileyim :))