Translate

8 Şubat 2017 Çarşamba

Şimdiki Çocuklar Harika - Aziz Nesin

Mizahi yazıların usta ismi Aziz Nesin'in Şimdiki Çocuklar Harika kitabını  katıldığım bir seminerdeki tavsiye üzerine aldım ve gerçekten de söylendiği kadar var.

Mektup roman şeklinde kaleme alınmış eser 209 sayfa ama tabiri caizse bir solukta okunuyor. Kitabın büyük bölümünü otobüste okudum. Okurken kendime hakim olamayıp kahkaha attığım için yanımdaki adam kalkıp başka yere oturdu. Beni deli sandı sanırım ama kitap okuyandan zarar gelmez ki. 

Kitapta Zeynep ve Ahmet adlı iki ilkokul öğrencisinin gözünden büyüklerin (anne, baba, öğretmen, komşu gibi) yaptığı hataları okuyoruz ve aslında "Çocuktur, anlamaz." dediğimiz çocukların aslında her şeyin fazlasıyla farkında olduğuna şahit oluyoruz.

Kitaptaki her mektupta çocukların hayatındaki  farklı bir hikaye anlatılıyor. Ben, bundan birkaç yıl önce bu kitaptaki hikayelerin iki tanesini sahnelemiştim, bu kitaba ait olduğunu bilmeden (Youtube'da görüp izlediğim skeci yazıya dökmüştüm.). O yüzden kitap benim için bir sürprizi de barındırıyordu. 

Kitapta bana en çok dokunan bölüm "Evin Hangi Hali?" oldu. Öğretmenin tavrına üzüldüm, çocuğun haline üzüldüm. Okurken içim buruldu resmen.

Son söz: Aziz Nesin der ki "Bu romanı, salt çocuklar için değil, ana babalarla öğretmenler için de yazdım." O yüzden bu kitabı okuyunuz ve okutunuz. Hatalarınızı görünüz, ders alınız.

Sevgiler.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Ses ver ki orada olduğunu bileyim :))