Translate

26 Kasım 2016 Cumartesi

Hisse-i Şayia


İstanbul Şehir Tiyatrolarında sahnelenen Hisse-i Şayia'nın bu akşamki gösterimini seyrettim. Ayağımın tozuyla oturdum unutmadan yazısını yazayım dedim. Bu aralar unutkanlığım zirve yaptı da. 

İbnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci'nin yazdığı oyunu Tarık Şerbetçi yönetiyor. İki perdelik oyun; aşk evliliği yapan ve beş yılın ardından ayrılan Faika Hanım (Hikmet Körmükçü) ile Tahir Efendi'nin (Zihni Göktay) bir türlü paylaşamadıkları kızları Mahmure'nin evlilik öyküsü etrafında şekilleniyor. 


Oyun komedi türünde yazılmış. Tamamen dolu olan salonda kahkahalar neredeyse hiç kesilmedi diyebilirim. Birinci perdede pek gülmesem de ikinci perdede ben de kahkahalara katıldım. 

Oyun için bilet almak istediğimde sadece birkaç boş yer vardı. İlk kez bu kadar arka koltuklarda bir oyun izledim. Miyop olduğum için de bu hiç hoşuma gitmedi. Tiyatroda sahneye yakın oturmayı tercih ediyorum açıkçası. Öyleyken daha çok keyif alıyorum.

Neyse efendim konuyu dağıtmadan yazıyı bağlayayım. Oyun orta karar bir oyun ama duayen oyuncuları sahnede görme fırsatı sunduğu için de izlemeye değer. Sevgiler.

Not: Görseller internetten alınmıştır.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Ses ver ki orada olduğunu bileyim :))