Translate

2 Mart 2016 Çarşamba

Pamukkale ve Hierapolis Gezisi

Bu yazıyı çok daha önce yazacaktım ama araya bir sürü sıkıntı girdi ve bugüne dek ertelemek zorunda kaldım çünkü Pamukkale'nin hakkını veren bir yazı yazmayı istedim.

Pamukkale iyi ki gittim dediğim, gerçekten görülmesi gereken muhteşem bir yer. Ben tabii Hierapolis'e hayranlığımdan yazıyorum bunları; zira tek kelimeyle BAYILDIM ! Antik kentin içinde dolaşırken, amfi tiyatroda otururken, mekanın çağlar öncesinden gelen sesine ruhumun kapılarını aralarken... kendimi inanılmaz huzurlu hissettim.

Pamukkale sabah saatlerinde akşama nazaran daha sakin bir yer o yüzden tavsiyem sabah gitmeniz. Gelelim fotoğraflara:

Söylediğim gibi sabah saatlerinde daha tenha. Akşam dönerken fotoğraf çekmedim ama akşamüstü çok daha şenlikliydi.

Bu ağacı dilek ağaçlarına benzettim. Öyle şeylere inanmam ama görsel olarak çok beğenirim. O yüzden yukarıdaki ağacı hayalimde hemencecik birkaç kurdele ve minik nazar boncuklarıyla süsleyiverdim. Pek de güzel oldu :))

Gezimiz sırasında gökyüzünde süzülen paraşütler hiç eksik olmadı. Eğer korkmuyorsanız gezi planınıza bu güzel etkinliği de ekleyebilirsiniz.

Amfi tiyatroda abartısız en az iki saat oturmuşuzdur. Turlar beş on dakika için gelip gidiyorlardı. Bizim gibi serbest takılanlar ise mekanın tadını çıkarmak için daha çok zamana sahipti :)) Yaşasın özgürlük!

Ve seçtiğim bir iki fotoğraf daha, son ikisi müzeden.

Gezi Notları: Hava daha aydınlanmadan vardığımız Denizli otogarının etrafında bir sürü otel vardı. Şurada da bahsettiğim gibi gezimiz epey doğaçlama olduğundan kalacak yerimiz de yoktu. Otobüsten inince otelleri görüp mutlu olduk. Birine girip direkt uyuduk. Sabah dinlenmiş olarak uyandık ve macera başladı :))

Kahvaltının ardından ilk işimiz İstanbul'a dönüş bileti almak oldu. Yine biletsiz kalmayalım dedik :D Sonra otogarın alt katından kalkan (her yarım saatte bir) Pamukkale minibüslerine bindik. Yanlış hatırlamıyorsam sadece 3,5 TL'ydi. Yolculuk çok uzun sürmüyor ama ne kadar sürdüğünü unuttum maalesef. Pamukkale'ye girişte ve Hierapolis Arkeoloji Müzesinde müzekart geçerli. Ben müzekart kullandığım için giriş ücretini bilmiyorum.

Tavsiyemdir; önce antik kenti gezin sonra müzeye girin çünkü antik kent çok geniş bir alana kurulmuş. Hatta biz önce tepeye tırmanıp amfi tiyatroyu ve çevresini görüp ardından aşağı indik.