Translate

10 Ocak 2016 Pazar

Kariye Müzesi


Dün Kariye Müzesine gittim. Bu müzenin İstanbul'a gelen turistlerin ilk tercihi olduğunu okumuştum bir yerde ve o yazıyı okuyana kadar da müzenin varlığından haberim yoktu :(


Müzenin en büyük bölümü olan "naos" bölümü kapalıydı ve tadilattaydı. Dış cephe de tadilatta olduğu için size görsel bir şölen sunmuyor tabii. Müzenin tadilatta olduğunu bilmeme rağmen gitmek istedim, en azından açık bölümleri görmeliyim diye düşündüm. Tadilat bitince nasılsa tekrar gidip görebilirim. Kültür Bakanlığının sitesinde tadilatın 10 Şubat 2016'da biteceği yazıyor. O tarihe kadar biter mi bilemiyorum tabii.


Fotoğraflardan da anlaşıldığı üzere müze eski bir kilise. Freskolar ve mozaikler daha dün yapılmış gibi capcanlı. İstanbul surlarının dışında kalan müzeyi kesinlikle gidip görmek lazım. Şahsen en güzel bölümlerini görmemiş olmama rağmen gittiğim kiliseler içinde en beğendiğim kilise/müze oldu. 


Müzeye ulaşabilmek için Edirnekapı tramvay durağından inip yolun karşısına geçmeniz ve tekrar karşıya geçip yukarıdaki sur kapısından içeri girmeniz gerekiyor. Duraktan geçen hatlar şurada.


Kapının sağındaki bu yazıyı okuyunca insan kendini tarihe açılan bir kapıdan içeri giriyormuş gibi hissediyor. Surların ardında sizin için tabelalar var. O tabelaları takip ederek müzeye rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Müzede müze kart geçerli. Çarşamba günleri kapalı olan müzeye giriş 15 TL. Kışın 9.00'da açılıp 16.30'da kapanıyor. Yazın kapanış saati 19.00.  Müzedeki bölümler, freskolar, mozaikler için geniş bilgi şurada.

NOT: Yaya geçitlerinde şoförlerin yol verdiğini görmek beni mutlu etti. Tabii burada "üstünlük benim" diye düşünüp kendimi yola attığımı da söylemeliyim. Yine de hiçbir şoför kornaya basmadı ve hepsi yavaşlayarak yol verdi. Fatih'teki şoförleri alkışlıyorum :)) Hatta bir minibüs şoförü ben yola atlamadan önce durup yol verdi. İtiraf etmeliyim ki şaşırdım.