Translate

8 Ocak 2016 Cuma

Işık Bahçeleri / Amin Maalouf

   Amin Maalouf, külliyat olarak okuduğum tek yazar. Onun eserlerinde "doğu"yu okumayı "biz"den izler bulmayı seviyorum. Tarihle bugünü harmanlayış tarzına bayılıyorum. 

   Işık Bahçeleri aslında 2006 yılında okuduğum bir kitaptı ama minik kitaplığımda olmayan tek Maalouf kitabı da oydu. Bu yüzden geçenlerde onu da edindim ve kendime dedim ki: "Madem aldın, tekrar okumalısın!" Tabii ki kendime karşı koyamazdım, okudum ve kısa sürede bitirdim.

   Kitapta Maniheizm inancının önderi Mani'nin hayatı anlatılıyor. Onun Sasani hükümdarı Şahpur'la olan ilişkisi de dikkate şayan. Kitap boyunca felsefi bir önder, ressam ve şifacı olan Mani'ye bazen şaşırıyor, bazen acıyor, bazen onu anlayamıyor, bazen onun adına mutlu oluyor ama en sonunda ona cidden çok ama çok üzülüyorsunuz. 

  Bu kitabı size öneriyor muyum: Elbette! Hatta Maalouf'un tüm kitaplarını okumanızı tavsiye ediyorum. İnanın tek istisna bile yok. Şu kitabı da olmamış diyemiyorum: Hepsi o kadar sağlam kurguları olan kitaplar ki! Yine de yazardan tek bir kitap okuma hakkım olsaydı kesinlikle "Ölümcül Kimlikler"i okurdum. Hatta herkes okumalı. Aslında onu da tekrar okuyup bol alıntılı bir yazı mı yazsam acaba? Hazır yarı yıl tatili de yaklaşmışken elimdeki kitap bitince okuyayım ve yazısını sizinle paylaşayım. Bir iki kişiyi özendirsem yeter :)) 

(Birkaç dakika sonra...)

   Şimdi düşündüm de "Beatrice'den Sonra Birinci Yüzyıl" da her kadının, her baba adayının ve babanın (kısacası herkesin) okuması gereken bir kitap. Kitapta, gelecekte kadın nüfusunun bazı yöntemlerle çok azalması ve dünyada yaşanan kaos anlatılıyor. Kadının önemine müthiş bir vurgu yapan kitap, kesinlikle okunmalı. 

   Benim Maalouf aşkım depreşti yine :)) Utanmasam tüm kitapları özetleyivereceğim şuracıkta :)) Konuyu daha fazla dağıtmadan sloganımı ekleyip gideyim bari: Maalouf'u okuyunuz okutunuz efem! Sevgiyle kalın.

Not: Maalouf'un Doğu'dan Uzakta kitabı için tıklayınız.