Translate

14 Kasım 2015 Cumartesi

İstanbul Hatırası (Ahmet Ümit) & Çarşambaya Kadar Eşim Ol (Cahterine Bybee)

Görsel internetten alınmıştır.

   İstanbul Hatırası okuduğum ikinci Ahmet Ümit kitabı. İlki Patasana'ydı. O kitabı sevdiğim için yazarın bir kitabını daha edindim ama ne yazık ki umduğumu bulamadım.

   Yazarın kahramanlarına söylettiği bazı sözleri sevmedim nedense. Aslında birbirinden çok farklı yazarlar ve kitaplar okurum. Ancak ilk kez tuhaf bir şekilde içime sinmeyen cümleler oldu. Bunun tamamen kişisel olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Bilemiyorum belki fazla hassas davranmış olabilirim ama dedim ya bu ilk kez oluyor. Bu kitaptan sonra Ahmet Ümit'e bir daha şans verir miyim bilemiyorum. Birkaç kez düşünürüm sanırım. 

   Yine de kitabı okurken İstanbul'un tarihi mekanlarında gezintiye çıktığınızı söylemem lazım. Hatta kitabı bir arkadaşımla beraber okuyorduk. O da kitabı bitirince kitapta olan ve daha evvel gitmediğimiz mekanları ziyaret edeceğiz.  Böyle güzel bir yanı da var kitabın.


ÇARŞAMBAYA KADAR EŞİM OL (CATHERINE BYBEE)

Görsel internetten alınmıştır.

   Çerezlik bir kitap dersem haksızlık etmiş olmam sanırım. Bu kitabın size bilgi ya da duygu namına ekleyeceği hiçbir şey yok. Hoş vakit geçirmek istiyorsanız okuyabilirsiniz tabii. Zaten okumak çok zamanınızı da almıyor. Yine de ben harcadığım zamana acımadım değil.

   Kitapla ilgili daha fazla bilgi için sevgili Nabrut'un yazısına bakabilirsiniz. Ben de zaten onun yazısı üzerine okudum kitabı.

 
Not: Görseller internetten alınmıştır.

2 yorum :

  1. Biriyle aynı duyguları paylaşmak ne güzel:) Ben de Ahmet Ümit'in Patasana'sını sevmiştim; ama sonrasında Patasana hatırına bile, hiç bir kitabını okuyamadım:)

    YanıtlaSil
  2. Gectigimiz haftalarda ilk olarak Istanbul Hatirasini okudum. Sevdim veya sevmedim diyemeyecegim. Istanbul'un güzel yerlerini dolasmis gibi hissettim senin de dedigin gibi fakat yer yer fazla uzatildigini düsünüyorum. Elimde bir kac Ahmet Ümit kitabi daha var. Ne zaman okurum bilemiyorum. Öptüm seni.

    YanıtlaSil

Ses ver ki orada olduğunu bileyim :))