Translate

22 Şubat 2015 Pazar

Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer / Laurent Gounelle

    Kişisel gelişim kitapları okumayı sevmediğim tek kitap türüdür. Birilerinin bana nasıl düşünmem, nasıl davranmam gerektiğini öğretmeye çalışmasına tahammül edemiyorum. Neyin doğru neyin yanlış olduğunu algılayabilecek kapasitem var çok şükür. Bunun için insanlık alemi olarak kitaba "özel bir tür adı altında" ihtiyacımız olduğunu düşünmüyorum. Zaten diğer kitap türleri de kahramanları aracılığıyla aynı işlevi görüyorlar. Çıkarımda bulunma kabiliyeti olan insanoğlu da alması gereken mesajı alıyor elbette.Bu tür kitaplar okumak yerine psikolojik ve felsefi kitaplar okumanın çok daha faydalı olacağına inanıyorum. Böylece daha derinlikli bilgi sahibi olabiliriz. 

   Neyse gelelim kitaba, yukarıda da bahsettiğim gibi ben bu tür kitapları gereksiz buluyorum ama Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer kitabı, roman tebdil-i kıyafetiyle karşımıza çıkmış bir kişisel gelişim kitabı. Bu tür kitapları sevenler için roman kurgusunun daha faydalı olduğunu düşünüyorum. Zira yazar size madde madde ne yapmanız gerektiğini söylemek yerine sizin çıkarımda bulunabilecek yeterlilikte olduğunuzu düşünerek size güvendiğini kanıtlıyor. Üstelik yazar olayların akışı sırasında zayıf olsa da insanda bir merak uyandırmayı başarmış ama okuduğunuzda göreceksiniz ki kitaptaki kurgu aslında zayıf. Son bölümler hariç hiçbir heyecan duymadan okudum kitabı. Son kısımlardaki hareketlilik hoşuma gitmedi değil ama yine de bir gram şeker için bir kilo keçiboynuzu yemek istemeyenler için kitabın okunması gerektiğini düşünmüyorum. Kitap edebi olarak da okuyucuya bir şey vaad etmiyor ama sanırım ait olduğu türe yeni bir soluk getirmesi açısından bir nebze takdir edilebilir.

   Yukarıda da belirttiğim gibi ben bu tür kitapları sevmiyorum. Siz seviyorsanız okuyabilirsiniz ve kitabı beğenebilirsiniz. Hatta bazı kısımlarda şaşırabilir bazı bölümlerde hafifçe gülümseyebilirsiniz. Kimseyi yanlış yönlendirmek istemem. Karar sizin.

6 yorum :

  1. :)) Google plus' da,yazının başlığı ilgimi çekince şöyle bir tıklayıp okuyayım dedim.Sonra baktım ki tanıdığım ve hoşlanarak okuduğum bir sayfaymış:)))) Şu kişisel gelişim kitaplarıyla ilgili sözlerine sonuna kadar katılıyorum.İnsanın düşündüğü şeyleri bir başkası dile getirince,kulağa daha bir hoş geliyor:)

    YanıtlaSil
  2. Epey oldu duydum ama bir türlü alamadım açıkçası merak da ediyordum yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Yazından anlıyorum ki sevmeyi bırak baya bir nefret ediyor gibi bir halin var:))
    Buna rağmen alıp okumanı ise takdir ediyorum doğrusu. Çünkü malum insanlar sevmedikleri şeyi hemencecik bir kenara atıverirler, sen ise bakmanın ötesinde zaman bile ayırmışsın. Yazıya başka bir noktadan yaklaştığımın farkındayım fakat dikkatimi çekti...
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Erkek kardeşimin kütüphanesinde nicedir duruyor. O okudu, ben okumadım. Kişisel gelişim kitaplarını sevmiyorum, adını sık duysam da elim gitmiyor kitaba.

    YanıtlaSil
  5. Yarım bıraktığım ender kitaplardan. Bitireceğim ama ilerde:)) kişisel gelişim sevmiyorum evet.

    YanıtlaSil
  6. Bende senin gibiyim kisisel gelisim kitaplarini sevmiyorum. Yorumun cok degerli. Tesekkürler.

    YanıtlaSil

Ses ver ki orada olduğunu bileyim :))