Translate

18 Şubat 2015 Çarşamba

Güzel Bir Kitap Mimi


   Karlı bir İstanbul gününden herkese merhaba! Sevgili Sürpriz Misafir beni mimlemiş. Hazır okullar tatilken ben de evdeyken cevaplayayım dedim. Sorularımız şöyle:

1. Kışın okumalık favori bir kitabın var mı?

    Favori kitap deyince benim aklıma tekrar tekrar okuduğum bir kitap geliyor. O da benim için Kur'an-ı Kerim mealinden başkası değil. Her okuduğumda da yeni yeni bir şeyler fark ediyorum. Hatta geçen hafta yeniden okumaya başladım ve Bakara 219. ayeti fark ettim. Alkolün İslam'da haram olduğunu hepimiz biliyoruz değil mi  ve yine hepimiz biliyoruz ki şarabın kalbe, biranın böbrek taşına faydası var. Belki başka alkollü içkilerin de faydaları vardır, bilemiyorum. İşte Bakara suresinde buna işaret ediliyor ve 219. ayette şöyle yazıyor: "Sana içkiden ve kumardan soruyorlar. De ki: İkisinde de hem büyük günah, hem de insanlar için faydalar vardır. Günahları ise faydalarından daha büyüktür." Ben bunu daha önceki okumalarımda fark etmemiştim mesela. Her okuduğumda yeni şeyler keşfediyorum.



2. Kapağı mavi olan bir kitap?

  Bu da benim için Haruki Murakami'nin yazdığı 1Q84. İtiraf etmeliyim ki kitabı henüz bitiremedim. Zira kitap 1256 sayfa. Ben henüz 499. sayfadayım ve yaza kadar mola vermiş durumdayım. Kitapta zaman sıçramaları falan var. Kuantum fiziğiyle alakalı yani. Bitirince yazısı olacak burada. 




3. Yılbaşı ağacında yıldız olarak kullanabileceğin bir kitap?

    Kesinlikle Amin Maalouf'un yazdığı Beatrice'den Sonra Birinci Yüzyıl. Dünya'daki kız nüfusunun azalmasını, ırkının devamını sağlamak isteyen ulusların başka ülkelerden kız çocukları kaçırmalarını... anlatan kadının aslında ne kadar değerli olduğunu güzel bir biçimde gözümüze sokan muhteşem bir kitap. Bence kesinlikle tüm erkekler ve tüm kadınlar tarafından okunmalı. Hatta herkese okutturulmalı.

4. Kış tatili için mükemmel olabilecek kurgusal bir dünya?

    Bunun için F. Hakkı Penbe'den Giz'i okuyabilirsiniz ya da Jonathan Carroll'dan Kahkahalar Ülkesi'ni. Tercih sizin. Ama hem tarih hem mitoloji hem macera olsun diyorsanız Giz'i şiddetle tavsiye ediyorum.

5. Birlikte kış tatiline gidebileceğin bir kitap karakteri?

   Yaa kitap karakteri olmasın yazar olsun. Hatta bir değil üç yazar olsun. Olmaz mı? Bu mim benim olduğuna göre olur :)) O zaman Amin Maalouf'u, Irvin D. Yalom'u ve İskender Pala'yı da alıp İsviçre Alplerine gidiyorum ben. İsteyen bize katılabilir :))

6. Bu sene için listende olan kitaplar?

   Aslında bir sürü var ama okumamam lazım. Zira İngilizceye odaklanmalıyım ama okumaya başladım bile çünkü dayanamıyorum. Çok çaresizim ahali. Kitaplara karşı koyamıyorum. Listede şimdilik şunlar var: 

1. Düğümlere Üfleyen Kadınlar (Ece Temelkuran) Okundu
2. Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Giyer (Laurent Gounelle) Okunuyor
3. Ölüm Bir Varmış Bir Yokmuş (Jose Saramago)
4. Od (İskender Pala)
5. Efsane (İskender Pala)
6. Yorgun Mayıs Kısrakları (Yılmaz Karakoyunlu)
7. Şiiri Düzde Kuşatmak (Gülten Akın) ara ara okunuyor
8. İstanbul Hatırası (Ahmet Ümit)
9. Mantıku't-Tayr (Feridü'd-din Attar)

Not: Yukarıdaki kitaplar şu an kitaplığımda olup da okunmayı bekleyenler. 

7. Favori tatil içeceğin, atıştırmalığın ve filmin?

    Ben aslında (saçma biliyorum ama) su içmeyi bile sevmem. Ama evde canın sıkıldıkça ne içiyorsun derseniz 3'ü 1 arada içiyorum. Ha bayılıyor muyum yok. Sırf can sıkıntısından. Dedim ya ben içmeyi sevmem :D İyi ki üretildi yoksa içeceksiz kalacaktım :))) 

   Atıştırmalık kesinlikle çikolata. Hatta aşığım ben çikolataya. O da beni sever. Seviyeli bir beraberliğimiz var. Tabii ben bazen seviyemi koruyamayıp üçü beşi geçebiliyorum ama bana itiraz edemiyor :)) 

     Favori filmim A Werewolf Boy (2012 yılı Kore yapımı bir film) ve çocukluğumdan beri favorim olan tek film 1987 yapımı Dirty Dancing. Dans hastasıyım ben evet. Dans konulu tüm filmleri kaliteli mi değil mi diye düşünmeden oturur bayıla bayıla izlerim.

     Ben kimi mimlesem bilemedim. Yazmak isteyen yazsın bence çünkü bu tür mimler yeni yazarlar, kitaplar keşfetmek açısından faydalı oluyor.




4 yorum :

  1. Murakami'yi ben de çok merak ediyorum. Güzel bir mim olmuş keyifle okudum :)

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık örtmenimmm:)) Bu gidişle bu haftayı tatil kapatacak:)

    YanıtlaSil
  3. Kısacık yanmaktan bir şey olmaz deyip vuruyor kadehin dibine bizdee
    ah biz günahkarlar, ahh :))

    YanıtlaSil
  4. Bak buna beni de mimlemişti bir arkadaşta yapmadım hala. Sende görünce geldi aklıma. Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Giyer ve mutlu olmak isteyen adam severim ikisini de. onuda okudun mu?

    YanıtlaSil

Ses ver ki orada olduğunu bileyim :))